lördag 20 januari 2018

En studie i vitt

Fredagmysets tema denna gång är monokromatiskt vitt. Jag har sett många kort med massor av dies helt i vitt som blir alldeles fantastiska men det är ju inte riktigt min stil och därför har jag inte rätt grejor för det. Så jag har helt otippat gjort ett mixed media alster!

Svätt med vit splash och glitter splash och stenciler med vit molding paste fick utgöra grunden. Nästa lager är ostduk och trassel plus en ram i papperslera. Även några fjädrar i papperslera tillhörde det lagret.

Sen fortsatte jag med en ballerina och ett kors innan jag valde att dra lite tråd runt hela tavlan. Glitter, art stones, mister i pearl och silver, glas bitar och en titel avslutar det hela. Titeln är målad vit med gesso och sedan har den fått skimmer av shiny powder. 

Hoppas det räknas som monokromatiskt om glittret är vit och glaset är genomskinligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar